Kwaliteit en regelingen

We staan voor kwaliteit

We vertellen graag over hoe we de kwaliteit binnen Flinter GGZ borgen.

In goede handen.

Wij willen u de best mogelijke behandeling bieden. Daarom staat kwaliteit bij ons voorop. We lichten dit graag verder toe.

Certificering en kwaliteit

HKZ certificaat

Flinter GGZ is sinds 2022 een HKZ gecertificeerde instelling. HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. In de HKZ normen zijn zowel de algemene ISO 9001 normen opgenomen als normen die voor de zorgsector van belang zijn zoals bepaalde wet- en regelgeving. Flinter GGZ voldoet hiermee aan de kwaliteitseisen en wordt hier jaarlijks op gecontroleerd.

 

Kwaliteitsstatuut

Flinter GGZ heeft een Kwaliteitsstatuut en een Professioneel statuut. Als ggz-instelling zij wij verplicht vast te leggen welke rollen en verantwoordelijkheden verschillende zorgverleners hebben en hoe we dit onderling afstemmen. Dit is vastgelegd in ons getoetst en goedgekeurde Kwaliteitsstatuut. Een Professioneel statuut is een toevoeging op het kwaliteitsstatuut. Hierin staat verwoord hoe wij onze zorg hebben georganiseerd.

Privacy en klachten

Privacyverklaring

Flinter GGZ hecht belang aan de bescherming van persoonsgegevens. Onze Privacy verklaring legt uit hoe Flinter GGZ met informatie van personen omgaat. Hierbij volgen wij de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Klachtenregeling

Vragen en opmerkingen over je behandeling kun je het beste stellen aan je behandelaar. Ook wanneer je minder tevreden bent, horen we dit graag en zoeken we naar mogelijke oplossingen. U kunt uw vraag of klacht ook voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-3105392. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Kijk voor meer informatie op: https://degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg

Lukt het niet om bij ons via de klachtenregeling je klacht op te lossen? Dan kunt u de klacht ook indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Kijk voor meer informatie op: https://degeschillendommissiezorg.nl.